Hej allihop,
Är det någon som har förslag på musik som är kul att improvisera till på munspel för en nybörjare? Jag har kört en del till Pugh och Flogging Molly men skulle behöva fler roliga förslag
MVH
Ellen
Hej allihop,
Är det någon som har förslag på musik som är kul att improvisera till på munspel för en nybörjare? Jag har kört en del till Pugh och Flogging Molly men skulle behöva fler roliga förslag
MVH |
Hej All bluesmusik kan användas. B.B. King, Eric Clapton, Kolla in bluesartister Här Du kan se på bilderna om det är inspelat för länge sedan eller i någorlunda modern tid. Det är säkert lättare att hitta artisterna på t ex. Spotify om dom inte är inspelade för allt för länge sedan.
Själv har jag backing track som jag använder när jag övar. Dessa går att köpa i de flesta musikaffärer med lite storlek eller direkt på nätet.
Lycka till Admin |
Visor och annat med en tydlig melodi brukar kunna vara roligt i början när man lär känna ett munspel men inte kan "böja" toner och sådant som brukar komma med tiden. http://iamsaari.blogg.se |
Jag har övat och övat på att böja toner men det är verkligen jättesvårt. Kan däremot spela två låtar riktigt bra nu, en från Flåklypar Grand Prix, och en annan som jag inte minns namnet på nu. Kan du spela munspel Saari? |